سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2336 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
برداشت گردو از باغات پاوه آغاز شد
شناسه : 3765

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه از آغاز برداشت گردو از باغات شهرستان خبر داد. اردشیر صفیعی در گفت و گو با ایسنا، سطح باغات گردوی شهرستان پاوه را ۱۴۳۲ هکتار اعلام کرد و افزود: ۱۳۰۷ هکتار از این باغات مثمر هستند و بقیه هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند. صفیعی با بیان اینکه امسال متوسط عملکرد […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه از آغاز برداشت گردو از باغات شهرستان خبر داد.

اردشیر صفیعی در گفت و گو با ایسنا، سطح باغات گردوی شهرستان پاوه را ۱۴۳۲ هکتار اعلام کرد و افزود: ۱۳۰۷ هکتار از این باغات مثمر هستند و بقیه هنوز به مرحله باروری نرسیده‌اند.

صفیعی با بیان اینکه امسال متوسط عملکرد باغات گردوی شهرستان پاوه یک تن در هکتار برآورد می‌شود، گفت: امسال به دلیل سرمازدگی و بارش تگرگ در فصل بهار افت عملکرد باغات گردوی شهرستان را شاهد هستیم، وگرنه در شرایط معمول باغات گردوی این شهرستان ۱٫۲ تن در هکتار عملکرد دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پاوه پیش بینی کرد: امسال ۱۳۰۰ تن گردو از باغات شهرستان تولید شود.

صفیعی با بیان اینکه شهرستان پاوه هم از نظر تولید و هم از نظر کیفیت بهترین باغات گردوی استان را دارد، گفت: بیشترین گردوی تولیدی در استان کرمانشاه مربوط به شهرستان پاوه است.

وی اضافه کرد: باغات گردوی شهرستان پاوه به دلیل استفاده ناچیز باغداران از سم و کود جزو باغات با محصولات سالم و پاک به حساب می آید.

وی سپس با اشاره به در دست اقدام بودن توسعه و اصلاح باغات گردوی شهرستان پاوه، گفت: برای این منظور باغ مادری را برای تهیه پیوندک مورد نیاز برای انجام عملیات سرشاخه کاری در شهرستان ایجاده کرده‌ایم، ضمن اینکه امسال هم حدود هشت هکتار عملیات سرشاخه کاری در باغات گردوی شهرستان پاوه داشتیم که با انجام این عملیات هم باغات جوان می‌شوند و هم محصول تولیدی با ارقام مقاوم جایگزین می شود.

به گفته‌ صفیعی، برداشت گردو در شهرستان پاوه آغاز شده و تا اواخر مهر ماه ادامه خواهد داشت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.