سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2336 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 2 تعداد دیدگاهها : 1908×
به صورت ایستاده درس بخوانید!
شناسه : 2663

زینب شاه مرادی – تیمی از دانشمندان بخش سلامت عمومی مرکز علوم بهداشت تگزاس دریافتند، دانش‌ آموزانی که پشت میزهای ایستاده در کلاس درس حضور دارند، در مقایسه با دانش‌ آموزان نشسته توجه بیشتری به کلاس درس دارند. بر اساس یافته‌ های بدست‌ آمده، دانش‌ آموزانی که در کلاس درس سر پا هستند، ۱۲ درصد […]

ارسال توسط :
پ
پ

زینب شاه مرادی – تیمی از دانشمندان بخش سلامت عمومی مرکز علوم بهداشت تگزاس دریافتند، دانش‌ آموزانی که پشت میزهای ایستاده در کلاس درس حضور دارند، در مقایسه با دانش‌ آموزان نشسته توجه بیشتری به کلاس درس دارند.

بر اساس یافته‌ های بدست‌ آمده، دانش‌ آموزانی که در کلاس درس سر پا هستند، ۱۲ درصد بازدهی بیشتری دارند و این میزان معادل هفت دقیقه بیشتر در هر یک ساعت آموزش است.

در این پژوهش، ۳۰۰ کودک در مقاطع دوم تا چهارم برای مدت یک سال تحصیلی مورد بررسی قرار گرفتند. پژوهش گران میزان شرکت دانش‌آموزان در مسئولیت‌های اجباری مانند پاسخ‌دادن به سوال‌ ها، بالابردن دست یا شرکت‌ فعالانه در بحث و هم چنین رفتارهای غیراجباری مانند صحبت‌ کردن در خارج از نوبت آن‌ ها را ارزیابی کردند.

میزهای ایستاده، میزهایی هستند که چهار پایه‌ ای در کنار آن‌ هاست و دانش‌ آموزان را قادر می‌ سازند در طول درس بنشینند یا بایستند.مطالعات پیشین نشان داده بودند که این میزها می‌ توانند چاقی را کاهش دهند، زیرا دانش‌ آموزانی که پشت میزهای ایستاده هستند، ۱۵ درصد کالری بیشتری را در مقایسه با میزهای معمولی می‌ سوزانند.

مطالعه آخر این دانشمندان به ویژه برای بررسی میزان اثر این میزها بر شرکت دانش‌آموزان در کلاس طراحی شده بود.بر اساس نتایج بدست آمده، میزهای ایستاده مشکلات رفتاری مختل‌کننده را کاهش داده و توجه دانش‌ آموزان را افزایش می‌ دهد؛ میزها این کار را برای تکمیل‌ کردن مسئولیت‌ های تحصیلی مانند ایستان انجام می‌ دهند که تکرار کار نشسته را می‌ شکنند.دانشمندان معتقدند استفاده از میزهای ایستاده در کلاس‌ های درس می‌ تواند هم زمان با چاقی کودکان و عملکرد تحصیلی آن‌ ها سر و کار داشته باشد.



منبع: isna.ir

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.